Sunday 13 November 2011

Khadam dari alam ghaib

[jin.jpg]
Alam ghaib yang berada disisi alam nyata manusia memang memiliki seribu misteri yang tak terungkap,walaupun dari sekian banyak manusia yang menghuni alam nyata ini tak satu pun yang berjaya menyingkap tirai misteri.Walaupun ada cuma sebahagian kecil yang dikurniakan allah membolehkan salah satu pancaindera merasai atau mendengar percakapan dari makhluk ghaib.


Jin iaitu sebangsa dengan makhluk halus..tidak dapat dilihat dengan mata kasar kerana jin berunsurkan dari api..sedangkan manusia dari unsur tanah yang bersifat meteri yang boleh di lihat dengan pandangan mata kasar.


Pada dasarnya jin hidup seperti manusia juga..mempunyai keluarga dan anak serta hidup dalam kolompok kumpulan..Mereka juga mempunyai agama masing -masing seperti manusia juga.


Jadi mengapa manusia harus patuh atau sujud pada Jin sedangkan mereka juga makhluk yang diciptakan oleh allah..Sesetengah manusia pergi ke gua,sungai,makam keramat,pokok besar untuk bertapa atau memohon sesuatu..kenapa tidak kepada sang pencipta kita...


Oleh itu kesimpulannya manusia terlalu taksub dengan sesuatu benda yang dianggap mistik  sehingga terlupa asal usul mereka....baliklah kepangkal jalan kerana islam adalah sebaik-baiknya tiada cacatcela..cuma yang cacat cela dari kita sendiri...allahuakhbar indahnya islam







No comments:

Post a Comment